fbpx
Cycling Connection, logo, sportmarketing, sport, marketing, marketingbureau

Vergroot de online zichtbaarheid van jouw bedrijf (SEO)

Wil je jouw organische zichtbaarheid verhogen? Dit kun je doen door middel van SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Wij geven je tips om hogerop te komen in Google, waardoor je meer bezoekers kan genereren op jouw website.

Door: Lotte Seppenwoolde
SEO

Hoe schrijf je een goede SEO-pagina?

Bepaal eerst voor welke doelgroep je schrijft en wat het doel is van je pagina. Vervolgens kun je beginnen met zoekwoordenonderzoek. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld de zoekwoordplanner van Google. Op deze manier vind je zoekwoorden die gerelateerd zijn aan jouw bedrijf. Het is hierbij belangrijk om zoveel mogelijk zoekwoorden te kiezen met een hoog zoekvolume en een lage concurrentie. Met specifieke zoektermen is de kans namelijk groter dat je hoger in Google komt te staan dan met algemene zoektermen.‘Fietsvakantie Frankrijk’ heeft bijvoorbeeld een hoge concurrentie en ‘fietsen in Normandië’ een lage concurrentie, terwijl deze zoekwoorden allebei een hoog zoekvolume hebben. Kijk daarnaast ook welke zoektermen jouw concurrenten gebruiken op hun website. Daarnaast kun je synoniemen voor de zoektermen opzoeken.

Wanneer je alle relevante zoekwoorden hebt gevonden, kun je beginnen met het schrijven van een goede SEO-tekst. Denk hierbij vanuit de behoefte van jouw doelgroep. Let goed op de leesbaarheid. Gebruik korte zinnen en vermijd taal- en spelfouten. Ook is het belangrijk om zowel interne als externe links toe te voegen die gerelateerd zijn aan het onderwerp. Verder moet de mobiele versie ook goed zijn. Tenslotte kun je onderaan de pagina een conversie toevoegen, bijvoorbeeld een contactformulier of het downloaden van een whitepaper.

Afbeeldingen optimaliseren

Om je pagina er aantrekkelijk uit te laten zien, kun je relevante afbeeldingen toevoegen. Zorg ervoor dat de alt-tekst goed aansluit bij het onderwerp van de desbetreffende foto. Daarnaast moet je oppassen dat de resolutie van de afbeeldingen niet te hoog is, omdat de pagina anders minder snel laadt. Je kunt de resolutie verlagen met behulp van bijv. Photoshop.

Kies een passende metatitel

Voor elke pagina die je maakt, kies je een unieke metatitel. Je kunt hierbij de naam van je bedrijf vermelden. Ook moet je het belangrijkste keyword toevoegen, het liefst zo ver mogelijk vooraan. Wist je dat woorden dikgedrukt worden weergegeven wanneer ze in de zoekopdracht van de gebruiker voorkomen? Dit zorgt ervoor dat jouw doelgroep eerder aangespoord wordt om op de website te klikken.

Voeg een metabeschrijving toe

In de metabeschrijving typ je een korte beschrijving van het onderwerp van de pagina. Ook hier vermeld je aan het begin de belangrijkste zoekwoorden. Daarnaast kun je de voordelen van jouw bedrijf en/of een Call to Action (CTA) toevoegen. Verder kun je tekens als vinkjes ✓ of verticale streepjes | gebruiken om op te vallen. Hieronder vind je een voorbeeld van een metabeschrijving van fietsmerk Giant.

Meten is weten

Google Search Console geeft je veel informatie over zoekwoorden. Zo laat het programma zowel de zoekwoorden per pagina als de gehele website zien. Daarnaast kun je de positie van een bepaald zoekwoord inzichtelijk krijgen. Waar je op moet letten, is dat het soms even kan duren voordat het effect zichtbaar is. Uiteindelijk kun je bekijken of je je doelstellingen hebt behaald.

Hulp bij SEO nodig?

Wil jij meer bezoekers aantrekken op jouw website en ben je benieuwd hoe wij jou daarbij kunnen helpen? Neem dan contact met ons op. Samen bepalen we de juiste strategie om jouw doelstellingen te behalen.

Lotte Seppenwoolde is Content Marketeer bij Cycling Connection. Met haar ervaring brengen we jouw content op het bovenste treetje van het podium. Als ze niet bezig is met toffe blogs zoals deze, dan kun je haar buiten vinden. Op de fiets of aan het wandelen.