fbpx
Cycling Connection, logo, sportmarketing, sport, marketing, marketingbureau

Hoe HEMA inspeelt op de Tour de France

De 109e editie van de Tour de France is inmiddels in volle gang. Dat is niet alleen een hoogtepunt voor wielerploegen, maar ook voor sponsoren. Dit geldt ook voor HEMA. Het bedrijf speelt als sponsor van Team Jumbo-Visma goed in op de zomer en de Tour de France.

Door: Lotte Seppenwoolde

Sporten is voor iedereen, net als HEMA

In 2020 is HEMA begonnen met de sponsoring van wielerploeg Team Jumbo-Visma. Deze sport is al jaren aan het bedrijf verbonden. Denk hierbij aan de verkoop van diverse fietsaccessoires en de mogelijkheid tot het huren van een lease e-bike.

Vergroten van naamsbekendheid

Investeren in de wielersport is volgens Daniël Heijne (Manager Sponsoring & Activations) van HEMA erg aantrekkelijk voor sponsoren om meer exposure te krijgen voor hun merk, maar het partnership moet wel goed worden geactiveerd. Een gemiddelde wielerploeg heeft namelijk ruim 270 koersdagen op de kalender staan. Tijdens wedstrijden als de Tour de France is het sponsorlogo van HEMA onder andere zichtbaar op de tricots.

Tour de HEMA

Heijne: ‘Als sponsor van Team Jumbo-Visma staat HEMA de komende periode in het teken van de zomer en de Tour de France. Al vroeg in het seizoen is nagedacht over een logische insteek van de campagne. Hoe maken we het partnership relevant én zorgen we voor de juiste commerciële trekkracht naar de winkels en online kanaal?’ HEMA is hiervoor o.a. een samenwerking aangegaan met platform Wielerflits en podcast De Rode Lantaarn.

Business Peleton

Het Team Jumbo-Visma Business Peleton is een netwerk van partners en ondernemers die op een laagdrempelige manier onderdeel willen worden van Team Jumbo-Visma, met ‘fietsen’ als verbindend element. Het Business Peleton komt elke maand samen. In samenwerking met Team Jumbo-Visma en AGU heeft HEMA een limited collectie wielrenshirts uitgebracht.

HEMA Tour-collectie

HEMA heeft een speciale Tour-collectie ontwikkeld met fietskleding en fietsaccessoires. Zo zijn er rompers, sokken en zadelhoezen met een vrolijk croissant-printje. Daarnaast staan er de komende tijd verschillende producten centraal, zoals HEMA-zonnebrand. Team Jumbo-Visma heeft dit product uitvoerig getest tijdens het trainingskamp in de Sierra Nevada, waar het team drie weken lang heeft gefietst.

Bovendien kunnen fans van fietsen meedoen aan verschillende winacties, waarbij ze onder andere kans kunnen maken op een unieke tompouce-fiets. Bij deze fiets is de zacht gele kleur van zoete room gecombineerd met de knalroze, klassieke tompoucekleur. En natuurlijk mag de stroopwafel-fietsbel niet ontbreken.

Is jouw merk actief in de wielersponsoring?

Voor HEMA is sponsoring in de wielerwereld een effectieve manier om meer exposure te krijgen voor het merk. Ook voor kleinere bedrijven is dit weggelegd. Door de jaren heen hebben we veel merken geholpen op het gebied van strategie om meer naamsbekendheid te genereren. Bekijk hier een aantal van onze cases of neem contact met ons op voor meer informatie.

Lotte Seppenwoolde is Content Marketeer bij Cycling Connection. Met haar ervaring brengen we jouw content op het bovenste treetje van het podium. Als ze niet bezig is met toffe blogs zoals deze, dan kun je haar buiten vinden. Op de fiets of aan het wandelen.