fbpx
Cycling Connection, logo, sportmarketing, sport, marketing, marketingbureau

Groene Karavaan bij La Vuelta Holanda

La Vuelta Holanda organiseert als allereerste wielerevenement ter wereld een Groene Karavaan. De karavaan rijdt voor het wielerpeloton uit op 19, 20 en 21 augustus 2022. De deelnemende voertuigen willen een duurzame boodschap overbrengen. Zo rijden de voertuigen geheel emissieloos (elektrisch of op waterstof) en worden er alleen maar duurzame gadgets uitgedeeld. Hieronder worden een aantal merken uitgelicht die zich hebben aangesloten bij de Groene Karavaan.

Door: Lotte Seppenwoolde

Essent

Essent wil klanten helpen in de energietransitie naar een volledig duurzame toekomst door aan de ene kant minder energie te verbruiken en aan de andere kant zelf ook kleinschalig energie op te wekken. Hieruit volgend is Essent groene energiepartner geworden van de Groene Karavaan. Het bedrijf heeft een aantal groene partners uitgenodigd om de verduurzamingsmissie kracht bij te zetten.

Velor

Het merk Velor gebruikt plastic afval als grondstof om wielerkleding te maken. Het bedrijf heeft een eigen collectie, maar focust ook op teamwear. Als je meer wil weten over Velor, kun je langskomen bij het finishplein van de Groene Karavaan. Het bedrijf vertelt je daar meer over de kleding en organiseert een leuk fietsspel waarbij je van alles kunt winnen.

Spaans Verkeersbureau

Ook het Spaans Verkeersbureau neemt deel aan de Groene Karavaan. Hierbij staan de regio Andalusië en de stad Valencia centraal. Ze staan bekend om de vele nationale- en natuurparken. Beide bestemmingen zetten zich in voor duurzaam toerisme. Ze willen de toeristische sector in de regio in evenwicht brengen om ‘een duurzaam en concurrerend toerismemodel te garanderen’. Denk hierbij onder andere aan de stranden met Blauwe Vlag, accommodaties die op een verantwoorde en duurzame manier gebruik maken van energie en water of het eten van lokale specialiteiten. Daarnaast is het gebruik van de fiets als vervoermiddel een duurzame manier om de gebieden te ontdekken. Op deze manier kan de CO2-voetafdruk worden verminderd en gecompenseerd. Bij het finishplein van de Groene Karavaan kom je meer te weten over deze bestemmingen en kun je lokale specialiteiten proeven uit Andalusië en Valencia.

Dopper

Tijdens La Vuelta Holanda kun je je herbruikbare waterfles meenemen en gratis laten vullen bij de Dopper watertappunten op alle finishpleinen. Dit geldt ook voor andere plekken, aangezien het merk ervoor heeft gezorgd dat er meer dan 1875 publieke waterrappunten in Nederland te vinden zijn via Google Maps. Wanneer je zoekt op ‘Water Tap’, vind je het dichtstbijzijnde tappunt. Handig tijdens een fietstocht op de racefiets of gravelbike!

Hulp nodig met het bepalen van je duurzaamheidsstrategie?

Wij helpen je graag. Samen kijken we welke duurzaamheidsstrategie het beste bij jouw merk past. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Lotte Seppenwoolde is Content Marketeer bij Cycling Connection. Met haar ervaring brengen we jouw content op het bovenste treetje van het podium. Als ze niet bezig is met toffe blogs zoals deze, dan kun je haar buiten vinden. Op de fiets of aan het wandelen.