fbpx
Cycling Connection, logo, sportmarketing, sport, marketing, marketingbureau

5 tips voor meer verkeer naar je website

Als merk wil je graag meer bezoekers trekken naar je website. Dit zorgt uiteindelijk voor meer naamsbekendheid en mogelijke leads. Ben je benieuwd hoe je dit kunt doen? In deze blog vind je 5 tips om meer verkeer naar je website te krijgen.

Door: Lotte Seppenwoolde

Maak seizoensgebonden content

Bij seizoensgebonden content kun je denken aan de vier seizoenen, maar ook aan feestdagen, bijzondere dagen en trends. Hiermee kun je gerichte bezoekers naar je website halen. Ga op zoek naar een topic waar de concurrentie nog niet zo groot is. Om dit te analyseren kun je bijvoorbeeld Google Analytics gebruiken. Vervolgens kun je een campagne opzetten die past bij deze topic. Zo lanceerde Roetz Bikes in augustus 2021 de campagne ‘One Planet. One Bike.’ Met deze campagne wilde het Amsterdamse fietsmerk aandacht vragen voor het belang van duurzame en circulaire fietsen. Hiermee wilde Roetz de consument motiveren om vaker voor de (elektrische) fiets te kiezen en na te denken over de wijze waarop de fiets is geproduceerd.

Start met bloggen

Het publiceren van een of twee blogs per maand is een goede manier om meer bezoekers op je website te krijgen. Schrijf over onderwerpen die spelen bij je doelgroep en zorg ervoor dat de teksten kwalitatief goed zijn. Zo kun je je onderscheiden van concurrenten. De blogs kun je onder andere verspreiden via Social Media of de nieuwsbrief. Het resultaat hiervan? Meer bezoekers, meer naamsbekendheid en meer leads. Mantel plaatst regelmatig blogs op zijn website. Voorbeelden hiervan zijn ‘Waar moet je op letten bij het kopen van een fietsbroek? [Koopgids]’ en ‘In deze 11 stappen kun je de stuurpen vervangen van je racefiets! [How-to]’.

Interview een expert

Het publiceren van een blog naar aanleiding van een interview met een expert is een techniek die je eenvoudig kunt toepassen. Dit kost relatief weinig tijd. Vind iemand in jouw niche of branche die je in een half uurtje kunt interviewen. Dit kun je ook telefonisch of via Teams doen. Hiervoor stel je van tevoren een aantal relevante vragen op. Vraag of je het interview mag opnemen, zodat je het later terug kunt luisteren. Na de tijd kun je het interview uitwerken en delen op je kanalen.

Onderwijs je bezoekers

Om ervoor te zorgen dat bezoekers vaker terugkomen op je website, is het belangrijk dat je inspeelt op hun behoeften. Dit komt tot uiting in verschillende vormen. Denk hierbij aan whitepapers, podcasts, handleidingen en webinars. Koga vindt het bijvoorbeeld belangrijk dat klanten weten hoe hun fiets in elkaar zit. Het merk heeft op zijn website een lijst van handleidingen van alle KOGA-fietsen op een rijtje gezet. Zo weten klanten hoe ze zelf het benodigde onderhoud kunnen uitvoeren en waar ze terecht kunnen voor de nodige support.

Zorg voor duidelijke CTA’s

Met duidelijke CTA’s (call to actions) zorg je ervoor dat bezoekers doorklikken naar bepaalde pagina’s of formulieren. Een CTA is vaak een knop of button. Voorbeelden zijn ‘Bestel hier’, ‘Lees meer’ en ‘Neem contact op’. Het is belangrijk dat je de tekst zo kort mogelijk houdt. Zo zet je bezoekers aan tot actie.

Meer websitebezoekers genereren?

We kunnen je helpen met het creëren van effectieve content. Samen zorgen we ervoor dat je meer naamsbekendheid en leads krijgt voor jouw merk. Bekijk onze cases of neem contact op voor meer informatie.

Lotte Seppenwoolde is Content Marketeer bij Cycling Connection. Met haar ervaring brengen we jouw content op het bovenste treetje van het podium. Als ze niet bezig is met toffe blogs zoals deze, dan kun je haar buiten vinden. Op de fiets of aan het wandelen.